Stoklasa textilní galanterie s.r.o. je lídrem na trhu velkoobchodního i maloobchodního prodeje textilní galanterie. Prodej realizujeme prostřednictvím e-shopu v celé Evropě, v Česku navíc provozujeme síť kamenných prodejen.
Jak to všechno začalo
Začalo to zlatým knoflíkem. Knoflíkem, který byl před rokem 1990 v Česku naprosto nedostatkovým zbožím. Na období naprostých začátků s úsměvem vzpomíná majitel společnosti STOKLASA, Ing. Leo Stoklasa, který spolu se ženou založil vlastní velkosklad a galanterní zboží nakupovali v Československu a Polsku:
„Manželka si chtěla pořídit model podle časopisu BURDA, ale zlaté knoflíky u nás prostě nebyly k sehnání. Museli jsme se pro ně vypravit do Polska. Tam jsme našli nejen knoflíky, ale také nitě, vycpávky a další zboží, které na našem trhu v té době chybělo. Zrodil se nápad a z něj firma,“
Úspěšný podnikatel si dnes připomíná začátky svého podnikání v prvním patře v domě rodičů. Přeshraniční dovozy nebyly v devadesátých letech běžné a zboží proto bylo pro zákazníky zajímavé. Ale bylo zapotřebí naložit auto a objíždět obchody, jinak to tehdy nešlo. V nastoupeném trendu pokračovali i obchodní zástupci, kteří ve firemních autech objížděli celé Česko i Slovensko.
„Ještě před několika lety jsme 90 % našeho zboží rozváželi auty, jezdilo se i do Polska a Maďarska. Bylo to náročné na čas i na lidi a také nákladné. Naštěstí včas přišel internet.“