Široká nabídka popruhů různých šířek. Bavlněné a jutové, polypropylénové, polyesterové, reflexní, rovné i splétané.
Máme velký výběr jednobarevných popruhů, ale na své si přijdou i milovníci pestrých vzorů. Popruhy jsou dostatečně pevné v tahu. Můžete je vybírat podle materiálů, šíře i délek. Využijete je na výrobu tašek, batohů, vodítek pro zvířecí mazlíčky i k lemování textilních výrobků či k čalounění nábytku.
Popruh je textilie nejčastěji vyrobená tkaním, ale také pletením, což však není tak časté. Tkané popruhy jsou vyrobeny podobně jako stuhy, ale jsou daleko robustnější. Popruhy musí být dostatečně pevné v tahu, proto se popruhy vyrábí ze skané příze z bavlny, lnu, konopí či juty. Jde většinou o syntetické materiály, protože jsou daleko pevnější.
Tkané popruhy jsou v šířce do zhruba 30 cm. Obvykle se rozlišují tři druhy: jednovrstvé, vícevrstvé a dutinné tkaniny. Všechny tyto tři druhy se tkají v plátnové vazbě s hustou osnovou a s počtem útkových nití s menší polovinou. Jednovrstvé popruhy se dělají také v keprové či atlasové vazbě. Vícevrstvé se tkají z několika osnov nad sebou. Ty se protkávají složitou vazební technikou. Při výrobě dutinných popruhů se používají stroje se dvěma osnovami, vyrábí se podobně jako stuhy. Pletené popruhy se vyrábí na rašlových pletacích strojích.
Většina popruhů je k dispozici v jednobarevném provedení, malá část je pak k dostání s pruhy či jednoduchými vzory. Podle účelu použití se popruhy dále upravují. Buď mechanicky (stříhání, řezání, šití, děrování), nebo chemicky (pogumování či laminování). K čemu popruhy slouží? Nejčastěji jako tažné, nosné, bezpečnostní či dopravní pásy. Dětské popruhy se používají v kočárcích, dítě se do nich upne a nehrozí, že by z kočárku vypadlo. Vojenské popruhy jsou částí výstroje, která se dává na uniformu a umožňuje třeba zavěšení zbraně na tělo. Popruhy všeobecně slouží k přenášení objemných a těžkých předmětů. Těmto typům popruhů říkáme také kurt. Když hovorově řekneme, že se přikurtujeme, znamená to, že se zabezpečíme popruhem.
Nejznámějším typem popruhu, který se nám vybaví, je bezpečnostní pás. S první myšlenkou tohoto systému přišel v 19. století vynálezce Georgie Cayley. Poprvé byl pás použit v letectví v roce 1913. Dokonce už v roce 1903 vynalezl Louis Renault pětibodový bezpečností pás, ze kterého pak automobilka Volvo vyvinula pás tříbodový. Význam tohoto popruhu je z hlediska bezpečnosti každému jasný. Nejúčinnější je do rychlosti 50 km/h.